Manhattan Associates voegt nieuwe functionaliteiten toe aan zijn omnichannel order managementoplossing. Hierbij heeft de ontwikkelaar met name oog voor de distributie en omvang van de voorraad.
De nieuwe available to commerce-functie laat retailers voorraden voor verkoop via het meest geschikte verkoopkanaal beschikbaar stellen. Hierbij kijkt de software naar diverse factoren als strategische planning en dagelijkse operationele variabelen. Zo kan een moderetailer instellen dat online aanbiedingen worden uitgesteld wanneer de producten voor de volle prijs in bepaalde winkels goed worden verkocht.
Daarnaast kunnen zij kleding die in fysieke winkels niet goed verkoopt via andere kanalen aanbieden. Hiermee voorkomen zij dat ze later in het seizoen alleen afgeprijsd kunnen worden verkocht. Ook biedt het retailers de mogelijkheid om de fulfilment van online orders naar winkels, die voldoende personeelscapaciteit hebben, te herleiden.
“Met de nieuwe functionaliteit kunnen retailers verschil maken tussen een eenvoudig inzicht in voorraad en een meer doordachte analyse van beschikbare voorraad”, zegt Brian Kinsella, vice president order management bij Manhattan Associates. “Ze krijgen een compleet beeld van hun voorraad over de verschillende kanalen en kunnen bepalen op welke manier orders op de meest winstgevende manier worden verwerkt.”
Distributietool moet omnichannel retailers meer winst opleveren
Gepubliceerd op 10 oktober 2014 om 00:00
Reacties 0