​Wat deze week verder voorbij kwam...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Business of Fashion, World Property Journal, Fortune, The Telegraph en Quartz.

Populär
Duitse winkelcentra en -bedrijven worden in recordtempo opgeslokt door buitenlandse kopers. Zelfs wanneer de consument er wegblijft. Zo werd onlangs nog grootmacht Kaufhof voor minimaal 2,4 miljard euro overgenomen door het Canadese Hudson’s Bay. Waarom toch?

Bron: Business of Fashion http://bit.ly/1CfQeQR

Generatie aZië
Online shoppen is in Azië populairder dan fysieke winkelen, als we nieuw onderzoek van CBRE moeten geloven. Met dank aan Generatie Z, die jongeren die zo nodig het digitale tijdperk tot wasdom moeten brengen.

Bron: World Property Journal http://bit.ly/1GU5VZm

Keuzestress
‘Less is more’, dat weet een Amazon al langer. Zeker in supermarkten komen consumenten om in het aanbod, met de onophoudelijke introductie van nieuwe en innovatieve producten. Uitgerekend Procter & Gamble heeft daar genoeg van.

Bron: Fortune http://for.tn/1HADpkf

Weer of geen weer
Het is een veelgebruikt excuus om de laatste teleurstellende kwartaalcijfers te bagatelliseren: slecht weer. Is het niet te warm voor nieuwe laarzen, dan is het wel te koud voor een leuke zomerjas. Toch hebben experts de invloed van regen op winkelverkopen altijd onderschat, zo blijkt uit een Britse studie.

Bron: The Telegraph http://bit.ly/1LYM4N5

Mexiiiiico
De expansiedrang van Amazon lijkt niet te stuiten. Nu opent de Amerikaanse etailer weer een webwinkel in Mexico, waar eerder alleen Kindle-apparaten en e-books werden verkocht (kennen we dat niet ergens van?). Mexico moet het echter met een uitgeklede versie van Amazon doen.

Bron: Quartz http://bit.ly/1HAE7xY