​Very creëert shoppable YouTube-campagne

De Britse online moderetailer Very.co.uk komt met een shoppable YouTube-campagne. Het modehuis werkt samen met DJ Jazzy Jeff en het Britse duo Rizzle Kicks aan een nieuwe versie van de 90’s-hit Summertime.

De samenwerking zorgt voor een nieuwe uitvoering van het nummer wat oorspronkelijk door DJ Jazzy Jeff en Will Smith is opgenomen. De bijbehorende videoclip is volledig shoppable. De clip toont kledingartikelen, maar ook thuisartikelen en picknick-attributen.

De single is gratis beschikbaar voor de eerste tienduizend bezoekers van Very.co.uk. De bijbehorende clip is te zien op de website en op het YouTube-kanaal van de kledingretailer. Door op de banner te klikken maken consumenten de video shoppable. Klikken zij op getoonde artikelen, dan komen zij uit op de productpagina op Very.co.uk. Hier kunnen zij het product vervolgens direct aanschaffen.

Voor het shoppable maken van de videoclip werkt Very.co.uk samen met ontwikkelaar Havas SE Cake en de Universal Music Group. De kledingretailers is één van de alsmaar groeiende groep retailers die gebruik maken van shoppable video’s. Eerder dit jaar stapte de Britse supermarktketen Asda ook al in dergelijke video’s.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends