​Groeiend Made.com bereikt ‘keerpunt’

Made.com ziet zijn omzet flink stijgen na de oversteek naar onder meer Nederland. De omzet is in het afgelopen boekjaar dat in december afliep met ruim 63 procent gegroeid naar 42,8 miljoen Britse pond (59 miljoen euro).

De Britse etailer is sinds anderhalf jaar actief in ons land, Duitsland en België en betrad dit jaar de Duitse markt. De overzeese activiteiten zijn inmiddels goed voor dertig procent van de totale omzet, aldus oprichter Ning Li.

Het bedrijfsverlies liep op van 4,9 miljoen naar 5,3 miljoen pond. Made.com bereikt met de aanhoudende omzetontwikkeling volgens Li echter een omslagpunt in zijn ontwikkeling. In de eerste helft van dit jaar boekte de meubelretailer al 46 procent meer omzet dan dezelfde periode vorig jaar.

De online meubelaanbieder levert producten direct aan consumenten. Met het ‘cut-out-the-middelmanconcept’ wil Made.com naar eigen zeggen de meubelindustrie verbeteren. De sector heeft de afgelopen vijftig jaar namelijk stilgestaan, stelde Li eerder. ”De laatste innovatie was IKEA.”

Made.com opent binnenkort zijn eerste permanente showroom in ons land. In eigen land beschikt de retailer al over vier vestigingen, waaronder een flagshipstore in Soho.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends