​Slimme spiegel meet effect thermokleding

Uniqlo installeert slimme spiegels in zijn pashokjes als onderdeel van een campagne rondom zijn thermokleding. De spiegels meten warmte en tonen consumenten hiermee direct het effect van de producten uit de kledinglijn.

“Consumenten twijfelen regelmatig aan onze thermokleding vanwege de beperkte dikte van deze kledingstukken”, aldus een woordvoerder van de kledingretailer. De slimme spiegels moeten deze twijfels wegnemen.

De spiegel is bedacht en ontwikkeld door conceptontwikkelaar Alexander Svensson en is aangesloten op een thermocamera. Wanneer consumenten met een product uit de thermokledinglijn de paskamer binnenkomen wordt de camera automatisch geactiveerd middels een rfid-chip in het kledingstuk. De spiegel toont in eerste instantie de huidige lichaamstemperatuur, zodat de consument het effect ziet wanneer hij het kledingstuk aantrekt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!