​Wat deze week verder voorbij kwam…

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op The New York Times, Bloomberg, Buzzfeed, Adweek en Business of Fashion.

Beaconomie
Je hoeft Shopadvisor niets te vertellen over de kansen die beacons fysieke retailers bieden. Het vier jaar jonge bedrijf krijgt met verschillende initiatieven de handen op elkaar. “Iedereen wil een beetje van wat Shopadvisor doet.”

Lees verder bij The New York Times http://nyti.ms/1SDNWQP

Dwarsdenker
Tal van bezorgconcepten wagen al een kans in de foodmarkt; er is meer dan genoeg ruimte voor Munchery, denkt ceo Tri Tran. Investeerders zijn het daarmee eens en hebben meer dan 115 miljoen dollar in de onderneming gestoken. Over de kansen in de Amerikaanse bezorgmarkt, door de ogen van een Vietnamese bootvluchteling.

Lees verder bij Bloomberg http://bloom.bg/1OE9Ams

Prijzenslag
Net als de meeste branchegenoten hield fashionretailer Everlane een grote uitverkoop om van zijn wintervoorraad af te komen. Er is wel een opmerkelijk verschil: klanten mochten zelf bepalen wat ze voor de producten betalen. Slim of stom?

Lees verder bij Buzzfeed http://bzfd.it/1ZezFPU

De marketingkanalen voor 2016
Snapchat en video’s zijn dit jaar het middel bij uitstek om consumenten te bereiken, concludeert Spredfast na onderzoek. Wie nog niet helder heeft hoe die kanalen effectief te gebruiken zijn, kan volgens het bureau inspiratie opdoen bij een aantal sportteams.

Lees verder bij Adweek http://bit.ly/1Za5qEl

Fashion en cybercriminelen
Nu cybercriminelen steeds gewiekster worden en hun aanvallen steeds geraffineerder maken, staan fashionretailers voor nieuwe uitdagingen. Hoe kunnen fashionretailers zichzelf en hun klanten beschermen tegen online onverlaten?

Lees verder bij Business of Fashion http://bit.ly/1RxvSaf

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in