Tool verbetert duurzaamheid consumentenproducten

De nieuwe tool van The Sustainability Consortium helpt om de duurzaamheid van Nederlandse consumentenproducten te verbeteren. Dat concluderen initiatiefnemers Ahold, Rabobank, ZLTO, het ministerie van Economische Zaken en Wageningen UR na een driejarige pilot van de tool in Nederland.

The Sustainability Consortium (TSC) is een wereldwijd initiatief om de duurzaamheid van consumentenproducten te verbeteren. Het consortium heeft de afgelopen periode aan een meetinstrument gewerkt dat wordt gebruikt om informatie over duurzaamheid van consumentenproducten uit te wisselen. Hierdoor kan duurzaamheid worden meegewogen bij de inkoop door retailers.

TSC heeft meer dan honderd leden, waaronder Ahold, Unilever, Mars, Wereld Natuur Fonds en Solidaridad. Zij werken samen met universiteiten om het meetinstrument te optimaliseren. Het instrument wordt door ruim 1700 leveranciers gebruikt om gegevens over de duurzaamheid van hun producten te rapporteren. Hierbij gaat het om meer dan 120 miljard euro aan consumentenverkopen, bijna vier keer de totale Nederlandse supermarktomzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!