Gepersonaliseerde mailings worden 23,5 procent vaker geopend dan standaard mailings. Dit blijkt uit het E-mail Benchmark Report van Experian Marketing Services. Dit onderzoek wordt eens per kwartaal uitgevoerd en gaat nu over het tweede kwartaal van 2016.
Gepersonaliseerde mailings helpen retailers bij het opvallen in de mailbox van de klant. Dit is volgens het rapport ook nodig, want het aantal verzonden mailings is ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2015 met 14,6 procent gestegen. Naast de titels wordt de inhoud van e-mails ook steeds vaker afgestemd op de ontvanger. Dit wordt bepaald aan de hand van eerdere aankopen, of op basis van vooraf aangegeven voorkeuren.
Ondanks de stijging in het aantal verzonden mailings steeg het aantal geopende minimaal, van 21,7 in het tweede kwartaal 2015 naar 21,8 procent in datzelfde kwartaal in 2016. Het aantal verkopen per e-mail bleef met 0,05 procent gelijk. Het aantal geopende e-mails van retailers op smartphones ligt inmiddels op vijftig procent.
Reacties 0