​Macy’s volledig over op RFID

​Macy’s volledig over op RFID

Macy’s gaat alle producten die het in huis heeft voorzien van RFID-labels. Dit maakte logistiek-directeur Bill Connell bekend tijdens zijn presentatie op de conferentie RFID in Retail and Apparel.

Het Amerikaanse warenhuis wil de volledige operatie eind 2017 afgerond hebben. Om dit doel te bereiken vraagt Macy’s leveranciers de producten al te voorzien van passieve, ultrahigh-frequency (UHF) RFID-labels. Dit type labels voldoet aan de nieuwe EPC Gen 2 standaard.

Macy’s maakte in 2015 al bekend het overgrote deel van zijn producten te voorzien van RFID-labels. Alleen de juwelen en cosmetica artikelen kwamen toen niet aan de beurt omdat de retailer moeite had met het vinden van tags die geen negatieve invloed hebben op het product zelf. De retailer heeft echter het vertrouwen dat het een passende oplossing vindt om ook deze producten voor het einde van 2017 te kunnen voorzien van RFID-labels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!