Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Retail Dive, 360pi, BBC, Fortune en Gazet van Antwerpen.
Trumpmania
We kunnen er ook in deze rubriek niet omheen: de verkiezing van Donald Trump tot president van de Verenigde Staten. Uiteraard wordt dan de vraag ‘Wat betekent dat voor retailers?’ direct gesteld, en gelukkig ook direct beantwoord.
Lees verder bij Retail Dive: http://bit.ly/2ePcf1d.
Titanenstrijd
Consumenten die denken bij Amazon altijd het goedkoopst te zijn, komen bedrogen uit. Als de prijzen van 750 bestsellers vergeleken worden met Google Shopping, komen de adverteerders van de zoekmachine er in 59 procent van de gevallen goedkoper uit.
Lees verder bij 360pi: http://bit.ly/2fpSNq3.
#TobleroneGate
Niet alleen de Amerikaanse verkiezingsstrijd, maar ook de Brexit houdt de gemoederen nog flink bezig. Toblerone heeft zijn karakteristieke chocoladerepen in het Verenigd Koninkrijk een stuk kleiner gemaakt, als gevolg van hogere productiekosten. En dat wordt niet door iedereen gewaardeerd.
Lees verder bij BBC: http://bbc.in/2fCJKCn.
Kat in de zak?
Van alle personalshoppingdiensten die er inmiddels wereldwijd zijn, wist Trunk Club zich als één van de eerste op te werken tot miljoenenbedrijf. Het grote Nordstrom legde ruim twee jaar terug zelfs 350 miljoen dollar neer om het e-commercebedrijf over te nemen. Maar dat was misschien toch iets te veel van het goede.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2fGZJSG.
Goedkoop scoren
Albert Heijn lijkt lekker goedkoop in België, maar schijn bedriegt volgens zijn grote concurrent Colruyt. De Nederlandse supermarktketen zou zijn prijzen telkens laten zakken tijdens de jaarlijkse prijsenquête van Test-Aankoop. “We zien ook dat na de metingen van Test-Aankoop, Albert Heijn de prijzen weer verhoogt.”
Lees verder bij Gazet van Antwerpen: http://bit.ly/2fCF9jQ.
Reacties 0