​Dit is het nieuwste lab van Nike

​Dit is het nieuwste lab van Nike

Na openingen in New York, Londen, Parijs, Milaan, Shanghai en Hongkong is nu Tokio aan de beurt. De zevende NikeLab opent vandaag zijn deuren in de Japanse hoofdstad.

NikeLab werd in juni 2014 geïntroduceerd, op de eerste zes eerder genoemde locaties tegelijkertijd. De labs moeten de brug slaan tussen de fysieke winkels en de digitale 'experience', schreef communicatiespecialist Femke Cuijpers vorig jaar al. Bezoekers vinden er de laatste productinnovaties en collecties ontstaan uit samenwerkingsverbanden. Bovendien experimenteert Nike er met het retaildesign. Zo worden er duurzame materialen, aanpasbaar meubilair en verschillende lokale toevoegingen gebruikt.

De zevende NikeLab, die als NIKELAB MA5 door het leven gaat, focust op het samenbrengen van natuur en technologie. Dat gebeurt onder meer via geluidsystemen, speciale geuren en displays van Nike Grind. Nike Grind wordt onder meer vervaardigd uit oude sportschoenen en zorgt voor een zachte ondergrond.

Verder werkt Nike in het nieuwste lab samen met Arthur Huang, oprichter van ontwerpbureau Miniwiz, voor het implementeren van Japanse culturen en tradities. De digitale gedreven pashokjes zijn voorzien van tamati als vloer en muren van lokaal gewonnen hout. Datzelfde hout wordt ook gebruikt voor de presentatiekubussen op de winkelvloer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!