​Leapp: in vijf jaar naar de honderd miljoen

Leapp wil zich de komende vijf jaar als internationaal merk op de kaart zetten. Het streven is om dan een omzet van honderd miljoen euro te draaien. Dat laat ceo Rogier van Camp weten.

Leapp is voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot één van de honderd snelst groeiende bedrijven van ons land. De refurbished Apple-verkoper staat met een omzetgroei van 232 procent over drie jaar op de 84e plek in de FD Gazellen. De totale omzet kwam vorig jaar uit op 12,2 miljoen euro.

“Het grootste thema van dit moment binnen ons bedrijf, is de transformatie van Nederlandse startup naar internationale scale-up”, zegt Van Camp. Hij liet afgelopen zomer al in RetailTrends weten dat Duitsland daarbij het beloofde land is. Daar heeft de voormalige RetailRookie nu drie winkels in Noordrijn-Westfalen en wordt locatieonderzoek gedaan. “Als we het voor elkaar krijgen om daar een goede naamsbekendheid te krijgen, kunnen we ons kopiëren naar de rest van het land. Dan kunnen we landelijk reclame maken, winkels openen in bijvoorbeeld Berlijn, München en Hamburg en vanuit die hubs verder uitbreiden en Europa in zakken.”

Leapp is niet de enige retailer die een plek in de FD Gazellen heeft bemachtigd. Zonneplan is met een groei van 474 procent en een omzet van 18,5 miljoen euro op de negentiende plaats de hoogst genoteerde retailer, volgens de definitie van de krant. Zonneplan is leverancier van zonnepaneelsystemen. Ook retailers als Flinders (46ste) en Brandfield (47ste) staan in de top honderd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!