Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Retail Dive, Forbes, Fortune, Games Industry en Fruitnet.
Achteromkijken
Als het jaar op zijn eind loopt, is dat vaak een moment om vooruit te blikken op de trends die retail het volgend jaar helemaal op z’n kop gaan zetten. Maar waarom niet eens terugblikken, op de trends die dat in 2016 hebben gedaan? Vijf ontwikkelingen die het afgelopen jaar centraal stonden bij de transformatie die de sector doormaakt.
Lees verder bij Retail Dive: http://bit.ly/2hBjY4W
Lancering
De tijd dat het lanceren van een product enkel via de fysieke retail kon, is voorbij. Heeft dat eigenlijk nog wel voordelen ten opzichte van een lancering online? Welke rol spelen retailers nog bij het opbouwen van een merk?
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2hro6nB
Sportgiganten
Onlangs opende zowel Nike als Adidas gigantische flagshipstores om een meeslepende winkelervaring aan hun klanten te bieden. Consumenten verwachten nu eenmaal meer, stelt Nike vast. Met hun inspanningen geven de twee grootste sportlabels ter wereld, bedoeld of onbedoeld, de toekomst van retail vorm.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2hCqw0V
Nieuw spel
Videogameretail, geen makkelijke markt als je het van je fysieke winkelnetwerk moet hebben. Tenzij je die winkellocaties én je grote aantal kaarthouders juist inzet voor nieuwe toepassingen. Dat is precies wat GAME en GameStop doen met hun nieuwe experience stores.
Lees verder bij Games Industry: http://bit.ly/2hCrbzk
Lelijk fruit
Voedselverspilling tegengaan is hot, ook onder retailers. Zo stapte onder meer Walmart al in de verkoop van ‘lelijke’ groenten en fruit. Fruit & Veg Planet ging nog een stapje verder, met de verkoop van rot fruit. Dat viel niet helemaal in goede aarde.
Lees verder bij Fruitnet: http://bit.ly/2gRqwwS
Reacties 0