Tussen het geweld van de vele online matrassenstartups die als paddenstoelen uit de grond schieten, zoekt ook het gevestigde Tempur naar nieuwe mogelijkheden zijn bedproducten aan de man te brengen. Daarvoor is onlangs âFlagship Tempurâ geopend in woonmall Villa Arena. Het is naar eigen zeggen de eerste âvolwaardige winkelâ die is geopend volgens het nieuwe shop-in-shopconcept van het matrassenmerk.
De winkel telt zoân 350 vierkante meter. De ruimte is verdeeld in verschillende zones, âbedroomsâ genoemd. Zo is er een welkomstruimte, een âexperience/testâ-afdeling en een lounge. Het Sleep Experience Center moet een hotelachtige sfeer uitstralen. De lounge draait om huiselijkheid, waar klanten iets kunnen drinken en zichzelf zowel op papier als online van informatie kunnen voorzien.
In de verschillende experienceruimtes kunnen bezoekers matrassen en kussens uitproberen. Met het ontwerp van de winkel is getracht een rustige, warme en luxueuze uitstraling te creëren. Klanten moeten het gevoel krijgen âzeeën van tijdâ te hebben.
De winkel is ontworpen door de Amsterdamse retailontwerper William van Esveld en fungeert als vlaggenschip van het nieuwe shop-in-shopconcept, dat vorig jaar werd geïntroduceerd. In Nederland en België zijn inmiddels ruim twintig shop-in-shops geopend.
Reacties 0