​Klarna versimpelt afrekenproces voor webwinkels

​Klarna versimpelt afrekenproces voor webwinkels

Klarna heeft zijn platform Klarna Checkout gelanceerd in Nederland. Voor met name mobiel afrekenen moeten daarmee obstakels voor consumenten worden weggenomen.

Voor webwinkels die zich aansluiten vervangt Klarna Checkout de bestaande checkout-omgeving. Shoppers die er voor het eerst gebruik van maken, vullen eenmalig hun e-mailadres en postcode in. Daarna kunnen ze bij aangesloten webwinkels met één klik afrekenen, zonder extra handelingen. Onder meer Omoda en Dungelmann zijn volgens Het Financieele Dagblad al aangesloten bij Klarna.

Klanten die zich eenmaal geregistreerd hebben, krijgen bij volgende aankopen hun vooringevulde checkout gepresenteerd. Daarna hoeven ze alleen nog een betaalmethode aan te vinken en op ‘bestelling plaatsen’ te klikken.

Etailers lopen volgens managing director Robert Bueninck van Klarna veel omzet mis doordat consumenten bij de aanschaf afhaken door de ‘rompslomp’ waar ze tegenaan lopen. Vooral voor aankopen op mobiele devices is dat volgens hem een probleem. "Er zijn in Nederland bijna geen consumenten meer zonder smartphone of tablet, maar toch is de mobiele conversie nog erg laag."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!