​Klarna nu ook als app beschikbaar

Klarna heeft een eigen app beschikbaar gemaakt voor de Nederlandse markt. Gebruikers krijgen van de achteraf betaalmethode een overzicht van al hun online aankopen en betalingen.

De app beschikt over een notificatiesysteem, die twee dagen voor het verstrijken van een betalingstermijn een melding geeft. De app kan ook ingezet worden om de betalingstermijn met maximaal tien dagen te verlengen of om een retourzending aan te melden. Verder synchroniseert de app betalingsherinneringen met de eigen agenda van de gebruiker op de telefoon of computer.

Gebruikers kunnen met de app ook betalen met bijvoorbeeld iDEAL, dat in de app is geïntegreerd. Verder biedt een chatfunctie toegang tot een helpdesk. “We wilden een online tool creëren die interactie tussen verkopers en hun klanten zo eenvoudig mogelijk maakt”, zegt managing director Robert Bueninck van Klarna Benelux en Frankrijk.

De app draait volgens Bueninck om gemak. Online verkopers die de app aanbieden zien volgens hem klanten eerder terugkomen en de conversie omhoog gaan. “Doordat klanten op elk moment een overzicht van al hun aankopen kunnen inzien en bovendien een notificatie ontvangen wanneer een betaaldatum nadert, wordt online winkelen gemakkelijker en daarmee plezieriger.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!