​McDonald’s test Snapchat-sollicitaties

​McDonald’s test Snapchat-sollicitaties

McDonald’s heeft in Australië een test gedaan met sollicitatievideo’s via Snapchat. Bij succes wordt het experiment in de toekomst herhaald, zegt digital director Mark Wheeler.

McDonald’s ontwierp voor de sollicitatiefunctie een speciaal filter voor Snapchat, dat sollicitanten virtueel een uniform van de fastfoodketen gaf. In een video van tien seconden konden zij vervolgens solliciteren en de snap opsturen naar het Twitter-account van McDonald’s. Na ontvangst krijgen zij een link toegestuurd naar een online formulier, waarmee zij hun sollicitatie konden afronden.

Snapchat is een goede manier om jongeren te bereiken, voor wie werken bij McDonald’s vaak hun eerste baantje is, legt Wheeler uit. Instelling en enthousiasme zijn voor hen de belangrijkste eigenschappen. “Daar kunnen we binnen tien seconden een goede indruk van krijgen”, aldus Wheeler. De zogeheten ‘Snaplications’ waren vooralsnog alleen vorige week vrijdag mogelijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!