HEMA zet ‘vlog academy’ op

HEMA zet ‘vlog academy’ op

HEMA huurt acht professionele YouTubers in om kinderen te leren vloggen. Hiermee hoopt de retailer dat zij er hun spullen voor het nieuwe schooljaar kopen.

De cursus bestaat uit acht lessen, waarvan de eerst komende zaterdag plaatsvindt bij een filiaal van HEMA in Den Haag. Vervolgens zijn de lessen wekelijks in steeds wisselende winkels. Inmiddels zijn alle lessen al volgeboekt. De cursus is ook via een livestream te volgen. De kinderen kunnen na afloop een eindexamen doen, waarmee een contract bij een influencerbureau gewonnen kan worden. 

“Wij willen graag in deze periode van het jaar, waarin het aschoolassortiment belangrijk is, jongeren naar de winkel trekken”, zegt een woordvoerder van HEMA tegen RTL Nieuws. "En het grote voordeel is dat ze op deze manier inkopen bij ons komen doen." Wat de winkelketen aan de lesgevende YouTubers betaalt, wil ze niet kwijt. Ze hebben volgens haar verschillende tarieven.

HEMA koppelt vloggers sinds vorig jaar aan zijn verscherpte focus op het schoolassortiment. Toen zette de retailer voor het eerst vier back-to-school-vloggers in om de juiste toon voor kinderen in groep zeven en acht te bereiken. Als gevolg daarvan zag de winkelketen naar eigen zeggen een vervroegde piek in de verkoop van schoolartikelen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends