‘Verkoop Intergamma-aandeel kan 150 miljoen opleveren’

‘Verkoop Intergamma-aandeel kan 150 miljoen opleveren’

Het Ierse CRH wil zijn aandeel van bijna vijftig procent in Intergamma verkopen. Dat zou de grootste aandeelhouder van het Nederlandse dhz-concern zo’n 150 miljoen euro kunnen opleveren, schrijft Sunday Times.

CRH zou van zijn aandeel af willen omdat de eigendomsstructuur van het concern te complex is. Naast het Ierse concern hebben individuele winkeleigenaren, die samen 221 vestigingen runnen, een belang van 43 procent. De rest van het bedrijf is in handen van het Franse dhz-concern Bricorama.

Eerder deze maand werd al duidelijk dat CRH zinde op een verkoop. De directie van Intergamma zou de aandelen voor 140 miljoen euro willen overnemen, maar Gamma-ondernemers willen dat die worden vernietigd, zodat hun invloed stijgt.

Ook Bricorama zou zijn aandeel in het bouwmarktconcern willen verkopen. Eigenaar Jean-Claude Bourrelier van dat bedrijf is inmiddels zeventig en heeft geen opvolger.

Reacties 2


Seb Seb 28 aug, 10:19

Een flinke verliesgevende verkoop, volgens het FD kocht CRH dat belang voor €650 miljoen.


Ton Bos 28 aug, 17:18

Wat een rare berichtgeving! Nep nieuws zeggen we tegenwoordig....Van de financiële en vakpers mag toch worden verwacht dat ze in ieder geval proberen de business te begrijpen? Intergamma heeft er kennelijk geen belang bij opheldering te verschaffen. Jammer, het voorkomt onrust bij ondernemers en medewerkers. Het ontbreken van een president commissaris en de vertegenwoordiging van verschillende belangen in de RvC, kan een organisatie verlammen. En tot misverstanden en cowboy verhalen leiden. Intergamma is een succesvolle ondernemersorganisatie en kan dus alleen worden gekocht als een grote meerderheid van de ondernemers dat zou willen. Ik verwacht dat niet. Wie de NL markt wil betreden kan zich beter tot Maxeda DIY (Praxis c.s.) wenden.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!