Bugaboo op zoek naar nieuwe eigenaar

Bugaboo op zoek naar nieuwe eigenaar

De oprichters van Bugaboo zijn gestart met het verkoopproces van het kinderwagenmerk. Een nieuwe eigenaar markeert naar eigen zeggen ‘een volgende fase in de groeistrategie’.

Bugaboo zegt de afgelopen jaren belangrijke investeringen te hebben gedaan om ‘een stevige basis te creëren voor versnelde groei in de toekomst’. De kinderwagenverkoper houdt bij de zoektocht naar een koper rekening met de belangen van al zijn stakeholders en kijkt naar de beste optie voor de lange termijn. Het merk verwacht nog dit jaar een update te geven over het proces, dat wordt begeleid door de Rabobank.

Eerder dit jaar doken al geruchten op dat oprichters Max Barenbrug en Eduard Zanen Bugaboo wilden verkopen. Dat zou het gevolg zijn van een hoogoplopend conflict tussen beide eigenaars. De verkoop zou zo’n tweehonderd miljoen euro moeten opleveren. Ingewijden meldden eerder dat Zanen het bedrijf na een verkoop zou verlaten, terwijl bedenker Barenbrug als ontwerper betrokken wil blijven.

Al in 2012 werd afgesproken dat het duo alle aandelen zou verkopen als zij niet meer met elkaar door één deur kunnen. Bugaboo groeide na zijn oprichting in 1999 uit tot een internationaal bekend merk met zijn kinderwagens. Vorig jaar lanceerde het koffersysteem Bugaboo Boxer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!