RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Winkelleegstand is géén nationaal probleem en neemt sterk af: de feiten
Na de echt grote maatschappelijke thema’s - zoals vluchtelingenproblematiek, integratie, aanslagen, gezondheidszorg en (echte of vermeende?) maatschappelijke tweedelingen - lijkt winkelleegstand zo’n beetje het grootste probleem te zijn van de huidige maatschappij. Op zich prima. Retail staat op de agenda. Iedereen heeft er een mening over. Maar waar hebben we het eigenlijk over?
Waarom Hubo eigenlijk van doe-het-zelf af wil
De testwinkel van Hubo is open voor het grote publiek. In Woudenberg is een bouwmarkt van Multimate omgebouwd naar de nieuwe formule, waarin de visie ‘zorgeloos wonen’ centraal staat. “Gechargeerd gezegd willen we het ‘zelf doen’ uit de doe-het-zelf halen.”
Zo bedient Volcom een onderschatte modedoelgroep
De naam Volcom zal lang niet bij iedereen in ons land bekend zijn, maar het Amerikaanse merk is geliefd bij surfers, skateboarders en snowboarders. Het label heeft sinds kort ook een winkel in Amsterdam, een stad die volgens president Europe Joost Grootswagers perfect bij het merk past. Hoewel de skatescene voor de buitenstaander wellicht een ondergeschoven kindje lijkt in modeland, is dat volgens de directeur niet terecht.
Zo toont de Bijenkorf zijn magische kant
Als december nadert, duiken traditiegetrouw de meest creatieve kerstetalages op. Niet alleen warenhuizen in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, maar ook de Bijenkorf weet hier wel raad mee.
Is Amazon nu dan écht in Nederland?
Op Amazon.nl is nog altijd weinig te beleven. Toch shoppen Nederlandse consumenten al voor honderden miljoenen euro's bij Amazon, dat in rap tempo de drempels verlaagt. Hoe diepgeworteld is Amazon nou echt al in ons land?
Reacties 0