Zo creëerde Jeff Bezos een e-commercegrootmacht

Zo creëerde Jeff Bezos een e-commercegrootmacht

Het koopgedrag tijdens Black Friday en Thanksgiving heeft de dominante positie van Amazon in e-commerceland nog maar eens duidelijk gemaakt. Van alle Amerikaanse online transcaties op de eerstgenoemde dag was 55 procent voor het geesteskind van Jeff Bezos, tijdens de tweede dag 45 procent. Beide dagen samen waren goed voor ruim 12,7 miljoen transacties. Ter vergelijking: nummer twee Walmart moest het doen met iets minder dan 2,9 miljoen onlinebestellingen. Hoe heeft Bezos, in 1994 begonnen op een zolderkamertje, in twee decennia een van de meest geroemde én gevreesde bedrijven ter wereld uit de grond gestampt? Een profiel van Bloomberg.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in