La Place heeft vorig jaar met name door de opening van nieuwe vestigingen 34 procent meer omzet geboekt. De horecaformule opende ruim dertig nieuwe restaurants, een aantal dat ook voor dit jaar op de planning staat.
De omzet van La Place kwam uit op 123,3 miljoen euro. Ook like-for-like groeide de zusterketen van Jumbo met ruim vijf procent. La Place groeide van 59 naar 92 vestigingen, naar eigen zeggen ‘een unicum in Nederland voor restaurants van deze omvang’. De foodformule heeft inmiddels elf vestigingen in het buitenland. Zo werden restaurants op twee luchthavens in Parijs en het vliegveld van Toronto, terwijl vestigingen in Zürich, Seattle en Madrid nog op de planning staan.
La Place ziet dit jaar ruimte voor minimaal dertig nieuwe vestigingen, waaronder een aantal bij de nieuw te openen warenhuizen van Hudson’s Bay. Met de overname van AC Restaurants begin 2017, en de verbouwing van deze filialen volgens de La Place formule, vergroot de restaurantketen verder zijn aanwezigheid langs de snelwegen. Ook in het buitenland ziet La Place nog volop ruimte voor uitbreiding, zegt managing director Bart van den Nieuwenhof. “De mogelijkheden voor internationale expansie zijn eindeloos.”
De opening in Seattle betekent het eerste reguliere restaurant in de Verenigde Staten en de zesde markt voor La Place. Buiten Nederland is de retailer aanwezig in Duitsland, Frankrijk, Indonesië en Canada.
Reacties 0