Ici Paris XL neemt de etalages van al zijn winkels in de Benelux op de schop. Elke winkel krijgt – als er een etalage is – in ieder geval één digitale etalage.
De digitale aanpak past volgens de beuatyketen bij het nieuwe winkelconcept, dat vorig jaar werd geïntroduceerd. Naast een nieuw, meer luxe interieur is er een grote rol voor de 'digitale presentatie' van de winkel, die bestaat uit verschillende schermen met bewegend beeld.
Eind februari moet de digitalisering van de etalages gereed zijn. Ici Paris XL stelt dat de etalages dan actueel en relevanter voor de klant zijn, omdat de content lokaal en op ieder moment aan te passen is. Het zorgt behalve voor een aantrekkelijkere winkelbeleving naar eigen zeggen ook voor minder gebruik van materialen en vervoersmiddelen.
Ici Paris XL telt ruim 150 winkels in Nederland en 120 in België en Luxemburg. Alleen al in eigen land kunnen daar nog zeker vijftig winkels bij, zei managing director Linda Alblas-van den Burg vorig jaar tegen RetailTrends. “Het punt van verzadiging hebben we nog lang niet bereikt.”
Reacties 0