Amazon zet met de introductie van Prime Day een nieuwe stap in de richting van de Nederlandse markt. “Nu hebben we iets dat Nederlanders in het bijzonder aanspreekt”, zegt vice president Alex Ootes van Europese expansie in Het Parool.
Ootes doelt op de voorliefde van Nederlandse consumenten voor koopjes. Nederlandse Prime-leden krijgen korting op duizenden producten in categorieën als elektronica, doe-het-zelf, speelgoed en mode. Daarvoor worden ze naar de Duitse webwinkel verwezen. Behalve Nederland beleven ook Australië, Luxemburg en Singapore dit jaar hun eerste editie van Prime Day.
Amazon heeft lang nagedacht over de introductie op de Nederlandse markt, zegt Ootes. “We doen dat liever geleidelijk dan in één keer.” De e-commercereus introduceerde abonnementsdienst Prime eind vorig jaar in ons land, nadat eerder de Duitse webshop en app al werden vertaald. Via Amazon.nl worden na de introductie vier jaar terug nog steeds alleen e-books en e-readers verkocht.
Over toekomstige plannen voor de Nederlandse markt, laat Ootes zich niet uit. “Wij denken dat we met de Nederlandse ingang in onze Duitse activiteiten al aan goed aanbod hebben.”
Lees op RetailTrends meer over koopjesevent Amazon Prime Day, dat dit jaar voor het eerst ook voor Nederlandse consumenten wordt georganiseerd.
Reacties 0