Het beste van RetailTrends: week 45

Het beste van RetailTrends: week 45

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

McDonald's en Burger King opgepast: Eazie komt eraan
Een alternatief voor McDonald’s. Dat was het idee toen de Chinese broers Shengli en Shunli Huang in 2004 foodformule Eazie in de markt zetten. Inmiddels is de franchiseketen goed voor 21 vestigingen in Nederland en een verwachte omzet van ruim boven de twintig miljoen euro in 2019. Directeur Rob Wolfs vertelt waarom de rek er nog lang niet uit is.

Waarom V&D 2.0 het wel/niet redt
Ineens was V&D daar weer. Na een afwezigheid van ruim twee jaar, keerde de bekende warenhuisformule onlangs terug als webwinkel. Wat vindt de consument daarvan? Weet die überhaupt dat V&D terug is? En hoe groot is de kans op een succesvol avontuur? We gaan samen met Secret View op onderzoek uit.

Waarom Zuivelhoeve wél overleeft met speciaalzaken
Over het lot van speciaalzaken bestaat nog wel eens twijfel, maar Zuivelhoeve kreeg er onlangs met de overname van Kaashuis Tromp in één klap een dozijn winkels bij en heeft voor volgend jaar al zeker vier nieuwe openingen op stapel. Wat is het geheim van de Twentse zuivelspecialist? We vragen het aan Jacqueline Roerink, directeur marketing en dochter van het oprichtersechtpaar.

Dit winkelconcept brengt Miele naar Nederland
Miele opent ergens volgend jaar een tweede eigen winkel in ons land. Na het experience center bij het hoofdkantoor in Vianen, komt er ook een vlaggenschip in Amsterdam. Het concept kunnen we nu al bewonderen in Toronto, waar afgelopen zomer de eerste gloednieuwe flagshipstore werd geopend.

De DNA Foodbox is pas het begin
Een maaltijdbox gepersonaliseerd op basis van dna. Dat is wat de DNA Foodbox belooft. En daar blijft het niet bij volgens Berry Kriesels, oprichter van het genetisch onderzoeksbureau Omnigen en spreker tijdens What’s Next in Retail Tech. “We zien kansen om meer producten in een genetisch jasje te steken.”

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends