De Nederlandsche Bank wil de algemene acceptatie van contant geld in Nederland versterken.
In haar recente rapport 'Betalingsstrategie 2018-2021' (uitgebracht in juni jongstleden) heeft de Nederlandsche Bank in haar 'belangrijkste trends en ontwikkelingen' de wens geuit om ervoor te zorgen dat contant geld beschikbaar blijft en voor iedereen toegankelijk is.
Sterker nog, de De Nederlandsche Bank heeft geconstateerd dat hoewel het nog steeds mogelijk is om contant te betalen in de meeste verkooppunten, de acceptatie ervan afneemt op basis van kosten en veiligheidsoverwegingen.
Om te voorkomen dat kwetsbare groepen in de samenleving, zoals ouderen of minder koopkrachtigen, worden buitengesloten, blijft de Nederlandsche Bank contant geld promoten, met name in die gevallen waarin consumenten zich niet eenvoudig kunnen wenden tot een andere aanbieder die wel contant geld accepteert.
Hoe technologie retailers kan helpen geld te verdienen als optie om te betalen?
GLORY levert een volledig assortiment geautomatiseerde recyclingoplossingen (op het verkooppunt en/of in de backoffice) waarmee retailers ervoor kunnen zorgen dat contant geld nog steeds een optie is voor klanten om mee te betalen.
De oplossingen van GLORY Cash Automation stellen retailers in staat de efficiëntie van contante transacties te verbeteren en tegelijkertijd de beveiliging binnen de winkel te verbeteren.
Door GLORY CASHINFINITY-oplossingen te implementeren, zorgen retailers ervoor dat het contante betalingsproces eenvoudiger, sneller, efficiënter en veiliger wordt.
Dit maakt contante betalingen vrijwel gelijk aan kaartbetalingen in termen van veiligheid en verwerkingssnelheid.
Door processen te automatiseren en te versnellen, wordt contant geld snel omgezet in waarde voor retailer en helpt dit hun zaken te helpen ontwikkelen.
Wereldwijde leider in oplossingen voor cashtechnologieën
In de financiële, retail-, gaming- en CIT-industrie helpen we onze klanten hun cashprocessen te automatiseren om de efficiëntie te verhogen, de beveiliging te verbeteren en personeel vrij te maken om zich te concentreren op de ervaring die zij leveren. Als we de specifieke uitdagingen van elke klant begrijpen, kunnen we aangepaste oplossingen ontwerpen die echte verbeteringen in de bedrijfsprestaties opleveren.
We bieden klanten het vertrouwen dat hun contanten worden beschermd en altijd gebruikt kan worden om een sterker bedrijf op te bouwen
Onze technologieën voor cash-automatisering en procesengineering helpen bedrijven in meer dan 100 landen hun unieke uitdagingen en doelen aan te pakken: de efficiëntie van het personeel verbeteren, de bedrijfskosten verlagen en een meer lonende klantervaring mogelijk maken. We ontlasten onze klanten van handmatige geldverwerking, zodat zij zich kunnen concentreren en inzetten voor een tevreden klantenervaring.
Innovatie vormt de kern van wat we doen
We leveren daadwerkelijk innovatie aan onze klanten, door middel van technologie, proces en onze mensen. Door onze innovatie veranderen we fundamenteel de manier waarop contant geld zich over verschillende operaties beweegt, hoe medewerkers werken, hoe klanten zijn betrokken en hoe bedrijven hun cashmanagementsystemen met elkaar verbinden.
Reacties 0