Tony's Chocolonely lanceert chocoladeplatform met Albert Heijn

Tony's Chocolonely lanceert chocoladeplatform met Albert Heijn

De eerste Delicata-chocoladerepen met een ‘open chain’-button van Tony’s Chocolonely liggen bij Albert Heijn in de schappen. De supermarktketen is de eerste deelnemer op het maandag gelanceerde platform Open Chain van het chocolademerk.

Door de samenwerking met Tony’s Chocolonely koopt Albert Heijn zijn chocolade in volgens de vijf samenwerkingsprincipes van het chocolademerk. De nieuwe repen zijn gemaakt van traceerbare cacaomassa, geproduceerd door chocolademaker Barry Callebaut. Verder zijn de cacaobonen tegen een hogere prijs ingekocht bij de partnercoöperaties van Tony’s Chocolonely in Ghana en Ivoorkust. Zo willen de drie partijen laten zien dat op grote schaal chocolade maken anders kan en de druk op de industrie opvoeren om mee te doen. "Met deze nieuwe Delicata-repen zetten we een concrete volgende stap om te komen tot een transparante en duurzame cacao-keten", aldus vice president houdbaar & non-food Henk van Harn van Albert Heijn.

Het platform Open Chain moet de komende jaren uitgroeien tot een plek waar chocoladebedrijven kennis en tools vinden om een einde te maken kinderarbeid en slavernij in de branche. De vijf samenwerkingsprincipes van Tony’s Chocolonely moeten een leefbaar inkomen voor de cacaoboer mogelijk maken en de de anonimiteit uit de keten halen. Het platform is opengesteld voor alle bedrijven die in de chocolademarkt actief zijn.

Bekijk op RetailTrends een video waarin Albert Heijn uitlegt wat het met deze stap wil bereiken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!