'Picnic niet eerlijk over cao-onderhandelingen'

'Picnic niet eerlijk over cao-onderhandelingen'

Brancheorganisatie INretail en de vakbonden FNV en CNV zeggen niet samen te werken met Picnic aan een nieuw e-commerce-cao. De onlinesupermarkt stelde eerder met INretail om de tafel te zitten voor het opstellen van een nieuw cao.

INretail ontkent de samenwerking en laat weten dat er geen cao-onderhandelingen zijn. Wel is er volgens de organisatie een oriënterend gesprek geweest tussen beide partijen over onder meer de cao retail en non-food. Vakbond CNV stelt daarbij dat zolang er een rechtszaak tegen Picnic loopt, er geen afspraken met de onlinesupermarkt worden gemaakt. 

Directeur Michiel Muller meldt aan NOS dat er wel degelijk gesprekken zijn gevoerd met alle partijen, maar er nog geen sprake is van samenwerking. “Wij spreken met iedereen en die gesprekken blijven we voeren”, stelt hij. Daarnaast zegt hij dat er wordt gewerkt aan een nieuwe e-commerce-cao die beter bij het onlinebedrijf past. “We kunnen ons nu niet aansluiten bij de bestaande cao. Je moet wachten tot die verlengd of vernieuwd wordt.”

Picnic zei zich eerder deze maand aan te sluiten bij de retail-cao van INretail en zo samen de eerste stappen zetten in het bereiken van een e-commerce-cao. De onlinesupermarkt reageert hiermee op FNV, die zei naar de rechter te stappen omdat Picnic volgens de vakbond zijn personeel structureel te weinig betaalt door de cao voor supermarktpersoneel niet toe te passen.
 

Reacties

Michiel Muller denkt wel vaker het middelpunt van het heelal te zijn, maar nu gaat hij toch wel erg ver! Hij praat met iedereen! Wel dat doe ik ook, maar dat betekent nog niet dat je over een samenwerking kunt spreken! Hij is duidelijk bezig met misleiding van het publiek in de hoop dat rechters daar in trappen! Een vervolg op de Max Verstappen improvisatie van een paar jaar terug! Echt, Michiel, rechters zitten anders in elkaar dan de jubelaars om je heen!

Geplaatst door Reinder Koornstra op 27 mei 2019 om 10:59

Laatste nieuws









RetailTrends