Albert Heijn voelt impact van Jumbo in België

Albert Heijn voelt impact van Jumbo in België

Supermarktketen Delhaize merkt weinig van de komst van Jumbo naar België. Zusterformule Albert Heijn daarentegen voelt de impact wel. “Omdat die winkels vlakbij gelegen zijn”, zegt ceo Frans Muller van moederconcern Ahold Delhaize tegenover De Standaard.

Gevraagd naar de entree van Jumbo stelt Muller dat die ‘in perspectief’ moet worden geplaatst. Hij doelt op het feit dat de Veghelse keten er pas drie supermarkten heeft. “Albert Heijn heeft net zijn vijftigste geopend en Delhaize heeft er achthonderd, terwijl bol.com ook online stevig groeit.” 

Muller vraagt zich af of de Belgische markt niet overvol wordt. Er blijven nieuwe spelers bijkomen, terwijl de markt als geheel niet groeit. “Ik denk dat een aantal spelers, inclusief de regionale winkelbedrijven, het al aardig moeilijk heeft en dit kan niet blijven duren.”

Ahold Delhaize maakte woensdag zijn jaarcijfers bekend. Daaruit bleek dat de groei in België sterk achterbleef bij die in andere markten. Dit jaar moet weer een jaar van groei zijn bij onze zuiderburen, zegt Muller. 
 

Reacties 1


Hernan Thomas 14 feb, 08:07

Kom maar terug naar Leuven dan ;)

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!