Dertig à veertig procent van de retailers in Nederland is over vijf tot tien jaar verdwenen. Daarvan is directeur Jan Meerman van brancheorganisatie INretail overtuigd. "Dat gaat zeker gebeuren."
Volgens Meerman heeft een grote groep retailers niet voldoende geld om het over een andere boeg te gooien. Ook beschikken velen volgens hem niet over de flexibiliteit om het anders te gaan doen, terwijl dat wel nodig is. "Wat deze tijd vraagt is dat de ondernemer heel kritisch kijkt naar hoe hij het altijd heeft gedaan en hoe hij het gáát doen. Die draai blijkt vreselijk moeilijk." Hij roept retailers op online goed zichtbaar te zijn en te investeren in social media.
Meerman zei dat rond het werkbezoek van koning Willem-Alexander en staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken aan Beverwijk. Ze lieten zich bijpraten over hoe de gemeente erin is geslaagd om de leegstand fors omlaag te krijgen. Op RetailTrends is een reportage over dat bezoek te lezen.
Kirsten Randsdorp 21 feb, 23:03
JGM Demon 26 feb, 10:21
Lianna Van den Bergh 15 feb, 20:38
Rituals van Eerd 15 feb, 17:41
J.A. Vos 15 feb, 09:18
M. C. 14 feb, 22:47
Arie Feenstra 14 feb, 20:22
Henk Fakkert 14 feb, 19:10
Herman Sans 14 feb, 18:12
c.t. de koning 14 feb, 17:21
Bob Ultee 14 feb, 17:20
Jelle N 14 feb, 14:14
Ben Kooyman 14 feb, 13:49
ruud guy 14 feb, 13:29
Arie Feenstra 14 feb, 13:25
Dick Wieringa 14 feb, 13:11
Arie Feenstra 14 feb, 13:01
Bob Ultee 14 feb, 12:57
Brigitte Hulscher 14 feb, 12:23