Gucci sluit zich aan bij hervorming mode-industrie

Gucci sluit zich aan bij hervorming mode-industrie

Gucci komt voortaan nog maar twee keer per jaar met een nieuwe collectie. Daarmee wil het modemerk zich aansluiten bij de andere merken die door de coronacrisis de mode-industrie willen hervormen. Dat meldt creatief directeur Alessandro Michele op Instagram.

Naast de tweejaarlijkse collectie gaat het modemerk ook terug naar twee modeshows per jaar. Alle pre-collecties, tussenseizoenen en andere modeshows worden geschrapt. "Die koloniseerden de vroegere wereld en zijn niet meer dan muffe en ondervoede benamingen", aldus Michele. 

Onder de noemer '#rewiringfashion' hebben afgelopen weken diverse merken kritiek geuit op de bestaande modekalender. Onder meer het Nederlandse Dante6 sloot zich aan bij het initiatief. Het bleef echter stil bij de luxemerken als LVMH en Kering. Gucci is, na Saint Laurent, het tweede merk van Kering dat nu van zich laat horen.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!