Appdate: Hoe druk is het in de winkelstraat?

Appdate: Hoe druk is het in de winkelstraat?

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Druktemeter, Tmall en Estee Lauder.

Druktemeter
Apps om te zien hoe druk het precies is in een bepaalde supermarkt of andere winkel zagen we door de coronacrisis al op steeds meer plekken opduiken. Die apps waren met name bedoeld voor consumenten, maar communicatiebureau Amazing heeft een soortgelijk platform ontwikkeld voor ondernemers - waaronder retailers. Met de Druktemeter-app kunnen zij zien hoe druk het is op openbare plekken, zoals de winkelstraat. Zo kunnen winkeliers zich voorbereiden op een bepaald aantal klanten en hun bezoekers informeren over de drukte. De app kan bijvoorbeeld live op websites, social media of op een groot scherm tonen hoe druk het is op een specifieke locatie. 

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Druktemeter, Tmall en Estee Lauder.

Druktemeter
Apps om te zien hoe druk het precies is in een bepaalde supermarkt of andere winkel zagen we door de coronacrisis al op steeds meer plekken opduiken. Die apps waren met name bedoeld voor consumenten, maar communicatiebureau Amazing heeft een soortgelijk platform ontwikkeld voor ondernemers - waaronder retailers. Met de Druktemeter-app kunnen zij zien hoe druk het is op openbare plekken, zoals de winkelstraat. Zo kunnen winkeliers zich voorbereiden op een bepaald aantal klanten en hun bezoekers informeren over de drukte. De app kan bijvoorbeeld live op websites, social media of op een groot scherm tonen hoe druk het is op een specifieke locatie. 

Beeld: Druktemeter.app

Tmall
Website Tmall heeft sinds kort een vernieuwde app waar het door middel van 3D-shoppen nét lijkt alsof je je in een echte winkel bevindt. Het platform wil zo meer consumenten bereiken en sneller herstellen van de impact van de coronacrisis. Gebruikers van de app kunnen onder meer interactieve showrooms bekijken, die ze helemaal naar hun eigen stijl kunnen aanpassen. Zo weten klanten zeker dat een meubelstuk mooi in hun eigen woonkamer zal staan. 


Estee Lauder
Steeds meer retailers en merken ontdekken WhatsApp als middel om in contact te blijven met hun publiek. Zo ook cosmeticamerk Estee Lauder. Het bedrijf heeft zijn virtuele beauty-assistant 'Liv' uitgerold naar de app. Liv was al beschikbaar voor Google Assistant, maar het beautymerk wilde zijn bereik vergroten via een eigen chatbot op het populaire platform. Klanten kunnen een berichtje sturen naar Liv voor gratis beautyadvies. "Met deze innovatieve benadering kan Estee Lauder direct communiceren met consumenten en toch trouw blijven aan zijn persoonlijke identiteit", aldus vice president Emmannuelle Noyer. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!