Van Amslod klachten over e-bikes naar positieve Amslod ervaringen

Van Amslod klachten over e-bikes naar positieve Amslod ervaringen

Een elektrische fiets kan het leven een stuk aangenamer maken, maar daarentegen kan er met de extra onderdelen ook meer kapot gaan. E-bike winkel Amslod ondervond dat vorig jaar zomer in overtreffende trap. Er raasde vanwege een specifiek probleem een tornado van honderden klachten en foutmeldingen per dag, de telefoon stond roodgloeiend. Hoe is het een jaar later met de Amslod ervaringen en Amslod reviews gesteld? Is de storm ook gaan liggen?

Errors een smet op verder positieve Amslod ervaringen
Nederlanders staan erom bekend dat ze veel fietsen. Door de coronapandemie is dat imago nog meer versterkt, met name in het elektrische segment. Er zijn vorig jaar ruim een half miljoen e-bikes verkocht, goed voor driekwart van de totaalomzet van alle fietsen in ons land! Amslod is op dat vlak een van de grootste verkopers. Ook voor onderhoud en reparaties kun je bij hen terecht. Voor een bezoekje door een monteur kan je gewoon bellen of mailen. Er wordt dan op korte termijn een datum geprikt.

Wie zo’n snelle en uitgebreide service belooft, moet dat ook waarmaken. Met talloze fietsen in het bestand is dat voor Amslod geen kleine opgave. Dat het dan ook niet altijd feilloos gaat, is vorige zomer gebleken. Door de hittegolf ontstond er volgens het merk een specifiek probleem met de controller van de midden- en voorwielmotors.

Oorzaken Amslod klachten van gelijke aard
Een viertal errors verspreidden zich als een olievlek over fietsend Nederland. Aandrijvingen hielden er plotseling mee op en overal moesten onderdelen vervangen worden. De Amslod klachten stapelden zich als gevolg snel op, met dagelijks zo’n driehonderd telefoontjes richting het bedrijf. Maar die situatie van een jaar terug lijkt inmiddels weer onder controle te zijn. Amslod heeft werk gemaakt van de errors en daar tevreden klanten aan overgehouden.

Eigen onderzoek wees na enkele maanden uit dat drie errors - 8, 21 en 25 - te maken hadden met een fabricagefout: de siliconen om de controller af te binden zette door het warme weer uit en drukte op de sensoren. Daardoor leek vaak de motor kapot, maar was het uiteindelijk slechts de controller die vervangen moest worden. Met die kennis in pacht kan er sindsdien adequaat gereageerd worden.

Reviews Amslod fietsen en service
En daarmee zijn ook de Amslod reviews positiever geworden. “Het probleem was binnen een week al opgelost, dat was goed”, vertelde een klant die mei dit jaar zo’n code kreeg. “De monteur was ook erg netjes en vriendelijk. Hij had in ieder geval de juiste kennis, want hij wist zo waar hij naar moest zoeken. De motor is toen niet vervangen. De sensor was namelijk niet goed. Ik dacht: ik ga er niet aan zitten, want er zit natuurlijk een accu in. Maar de afhandeling verliep prima.”

Een andere klant met dezelfde Amslod klachten, beschouwt de afhandeling na afloop ook als een positieve ervaring. In dit geval ging het om twee fietsen met code 21. “Er waren aardig wat storingen van die error 25, uiteindelijk een stuk of tien toen de monteur langskwam. Mijn fiets is uiteindelijk gereset en heeft ook een update van de batterij gekregen die nog niet was gedaan. Ik heb daarna geen problemen meer ondervonden.” Als het om reviews van de Amslod fietsen zelf gaat, is het duidelijk: “De fiets gaat als een zonnetje! Echt, hij scheurt. Het is ongelooflijk. Mensen zien mij fietsen, dus dat zegt denk ik genoeg. Amslod is prijzig, dus je moet toe zijn aan een elektrische fiets. Maar heb je die keuze gemaakt, dan zou ik zeker zeggen ‘neem een Amslod’. De service is goed en als ze daar netjes aan blijven werken, zit het helemaal goed!’

Al met al zijn de Amslod klachten dus voor een groot deel omgedraaid in positieve Amslod ervaringen. Als er een cijfer aan de Amslod reviews gegeven moest worden, dan vallen die hoog uit. “De fietsen doen het uitstekend. Vanaf het moment dat we zijn gaan kijken, tot aan het aflevermoment en daarna, Amslod is een tien waard”, aldus een derde, lovende klant. “Het contact in de winkel was goed, de levering was snel, het afstellen van de producten was goed, de uitleg erbij ook. Zelfs de eerste onderhoudsbeurt was uitstekend geregeld. We fietsen er met plezier op.” 

De service zat hem hier in het vervangen van de sensor, waarna een onderhoudsbeurt volgde voor de remmen en versnellingen. “Na een aantal weken fietsen kregen we zo’n code. We hebben toen gelijk even met Amslod contact opgenomen om te kijken wat er mis was. We hebben toen zelf al een paar keer de accu erin en eruit gehaald, maar het probleem bleef terugkeren. Toen is er een monteur langsgekomen en die heeft het euvel perfect verholpen. Ik heb er zelf geen verstand van, maar er werd iets niet goed aangestuurd. De monteur heeft het netjes bij ons voor de deur opgelost. Dat er een product op de markt komt en er een productiefoutje in zit, dat kan nu eenmaal gebeuren. En als je een aantal maanden fietst, dan moeten de remmen en versnellingen opnieuw wat worden afgesteld. Het kan dan wat rekken.”

Redenen achter keuze voor Amslod fietsen
Kijkend naar waarom mensen voor Amslod kiezen, valt op dat vooral het contact met de medewerkers en de kwaliteit van de elektrische fietsen genoemd wordt. “We hebben ook bij een andere leverancier gekeken, maar het contact met de verkoper en het product was daar ondermaats. Amslod was ons daarentegen zó goed bevallen. Een aantal vrienden van mij heeft er ook een fiets gekocht”, luidt een van de argumenten. 

Een ander argument is de noodzaak voor een goede elektrische fiets vanwege werk. “Voor mijn werk in de thuiszorg heb ik bijna elke dag een elektrische fiets nodig. Ik kan niet werken zonder”, vertelt een klant. “Een afspraak maken voor het repareren van een knopje dat niet werkte, duurde eigenlijk wat te lang. Ik moest de fiets van mijn dochter nemen. Na twee à drie weken heeft iemand mij gebeld om een afspraak te maken. Maar de fiets van Amslod doet het gelukkig prima. Ik heb het ook een paar collega’s zonder rijbewijs aangeraden. Ik zei tegen ze: ‘Jullie kunnen gewoon een fiets kopen.’ Ze vroegen me welke. Ik zei meteen ‘Amslod’, want de fiets werkt prima. Dus dan is het gewoon klaar.”

Reacties 1


Peter Van Berkum 8 aug, 16:06

Hoe kan je als bedrijf nou onderbouwen in de media dat jouw merk van fietsen stukken goedkoper is dan alle andere omdat ze rechtstreeks van de fabriek naar de klant gaan? Als jij de enige bent die betreffend merk mag verkopen en andere fiets handelaren dan heb je géén vergelijkingsmateriaal. Als je andere merken zoals Gazelle, Union enz. óók zou verkopen, dan pas heb je als consument eerlijk vergelijkingsmateriaal en kan je daadwerkelijk zeggen we zijn de goedkoopste.....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!