Een marktplaats voor tweedehands interieurartikelen, met gebruiksgemak, inspiratie en een kwalitatief aanbod. Zo presenteert Reliving zich. Want zo’n plek was er nog niet echt in Nederland, constateerde Ananda van Doorn begin 2019. “Marktplaats was er natuurlijk al wel. Maar als je daar iets tweedehands koopt, krijg je ook een tweedehands ervaring. Met alle gevolgen van dien.”

 

Van Doorn bracht samen met haar vriendin Jody Klaassen de pijnpunten in kaart. Zowel aan de koperskant als aan de verkoperskant. Onzinbiedingen, kopers die niet komen opdagen of tot in huis onderhandelen over de prijs. Eindeloos scrollen tot je iets leuks vindt, een busje moeten regelen om iets op te halen... 


Zorg voor een eersteklaservaring bij een tweedehands aankoop, werd hun motto. Dan zou daar toch een markt voor moeten zijn. “We wisten: als we dat willen bouwen, dan hebben we een derde persoon nodig.” Na een oproepje op LinkedIn (‘developer gezocht’) kwamen ze in contact met Vincent van Leeuwen, een Nederlander die in Berlijn woont. Reliving was geboren. 


 

...