Hier vind je Duits design op z’n best 

Hier vind je Duits design op z’n best 

Van gele banken tot paarse TL-balken en ‘gesmolten’ fauteuils: het nieuwe clubhuis van Lynk & Co doet niet onder voor flagshipstores van high-end modemerken of modieuze restaurants. Zoals we van het automerk gewend zijn, worden alle ongeschreven regels in automotive hier gebroken. 

Bezoekers kunnen vanaf zaterdag 4 februari hun ogen uitkijken in de nieuwe Lynk & Co Club in het centrum van het Duitse Dusseldorf. Lynk & Co staat er namelijk om bekend op een minder traditionele manier auto’s te verkopen. Namelijk zo min mogelijk. Lynk & Co's missie is om mobiliteit te veranderen door auto’s te delen, niet te bezitten. 

Daar zijn de clubs ook voor bedoeld: het aantrekken van mensen die net als oprichter en ceo Alain Visser denken dat het bezit van een auto achterhaald is. Het succes van het concept staat of valt met het strikken van voldoende members. 

Van gele banken tot paarse TL-balken en ‘gesmolten’ fauteuils: het nieuwe clubhuis van Lynk & Co doet niet onder voor flagshipstores van high-end modemerken of modieuze restaurants. Zoals we van het automerk gewend zijn, worden alle ongeschreven regels in automotive hier gebroken. 

Bezoekers kunnen vanaf zaterdag 4 februari hun ogen uitkijken in de nieuwe Lynk & Co Club in het centrum van het Duitse Dusseldorf. Lynk & Co staat er namelijk om bekend op een minder traditionele manier auto’s te verkopen. Namelijk zo min mogelijk. Lynk & Co's missie is om mobiliteit te veranderen door auto’s te delen, niet te bezitten. 

Daar zijn de clubs ook voor bedoeld: het aantrekken van mensen die net als oprichter en ceo Alain Visser denken dat het bezit van een auto achterhaald is. Het succes van het concept staat of valt met het strikken van voldoende members. 

In het Duitse clubhuis vind je daarom geen showroom vol blinkende auto’s en een verkoper met gladgekamd haar, maar een interieur vol huiselijke aspecten. Met grote planten en meubels in alle verschillende kleuren wil Lynk & Co een ander licht schijnen op klantcontact in de autobranche. Alles gaat om de beleving. 

Ook dit clubhuis lijkt meer op een social media museum of een expositie, dan op een showroom. Lynk & Co’s eigen designer Kate Piotrowska heeft in samenwerking met het Duitse designbureau Ganter Group effecten nagebootst uit de natuur (een grotopening als deuropening), ontwierp goudkleurige bobbels op een muur en creëerde een discovloer in het toilet. 

Lynk & Co heeft ook andere belevingslocaties dichtbij huis, in onder meer Amsterdam en Antwerpen. Dit jaar opent het automerk ook een clubhuis in Madrid. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!