Otrium stelt nieuwe ceo aan 

Otrium stelt nieuwe ceo aan 

Onder leiding van Zuhairah Washington wil het Nederlandse outletplatform harder groeien in andere markten.

Zuhairah Washington is aangesteld als nieuwe ceo van modeplatform Otrium. Max Klijnstra, wie het platform in 2015 samen met Milan Daniels oprichtte, wordt er de nieuwe groei- en duurzaamheidsdirecteur. 

Washington is sinds 2021 aan boord bij het Nederlandse outletplatform als coo. Daarvoor zat ze in directies van onder meer Uber, Expedia Group, Olo en Five Below. Ook richtte ze zo'n twaalf jaar geleden een techbedrijf op, genaamd Kahnoodle. 

Onder leiding van Washington zegt het outletplatform harder te willen groeien binnen andere markten. Otrium ziet vooral groeikansen in de Verenigde Staten, waar het ledenbestand vorig jaar naar eigen zeggen groeide met 500 procent. Los daarvan is het de taak voor de nieuwe ceo om zich 'op het pad naar winstgevendheid te richten' in Europa. In 2021 leed Otrium 50 miljoen euro verlies. 

Otrium zegt met zijn nieuwe ceo een belangrijke stap op het gebied van diversiteit te zetten. Washington zelf verklaart: "Als een van de weinige Afro-Amerikaanse vrouwelijke ceo’s in tech die een wereldwijd fashion platform leidt, ben ik vooral trots dat we de volgende fase van Otrium aan het opbouwen zijn met een leiderschapsteam dat voor 40 procent uit vrouwen bestaat, waarvan 100 procent vrouwen van kleur zijn."

In acht jaar tijd groeide het Nederlandse Otrium uit tot disrupter in de outletbranche. Zo kreeg het platform dat voor elkaar

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!