Cotton Club ziet ruimte voor 50 winkels in Nederland 

Cotton Club ziet ruimte voor 50 winkels in Nederland 

"Winkels leveren ons simpelweg veel op: er komt veel omzet vandaan en we zorgen voor goede huurdeals", vertelt algemeen directeur Nathalie van Zeelt aan RetailTrends. 

Modeketen Cotton Club is op hoog tempo winkels aan het openen: dit voorjaar staat de 40ste brandstore op het programma in Nederland. Daarmee komt het dochterbedrijf van The Sting Companies snel tot zijn doel: “Gezien de grootte van Nederland hebben we hier een duidelijk maximum: 50 winkels."

“Om een belangrijke speler te worden is het belangrijk om in de grote steden te zitten. Maar ook in kleinere, sfeervolle stadjes doen we het goed", zegt Cotton Clubs algemeen directeur Nathalie van Zeelt in een interview met RetailTrends

Het bedrijf al na 4 jaar na de oprichting niet meer in de (online) winkels van The Sting te vinden en zet nu vol in op fysieke winkels. Dat is volgens Van Zeelt - samen met een 'toegankelijk' assortiment - het unieke aan Cotton Club: de brandstores gelden stuk voor stuk als visitekaartje van het merk. "Ik altijd geloofd in fysieke winkels. Onder de streep leveren de winkels ons simpelweg veel op: er komt veel omzet vandaan en we zorgen voor goede huurdeals."

Zwarte cijfers
Dat blijkt: ondanks grote investeringen in het winkelbestand maakte Cotton Club in 2022 voor het eerst winst. Ook in 2023 worden er zwarte cijfers genoteerd, verklapt Van Zeelt. "Al met al hebben we flink geplust. Heel bijzonder, aangezien de hele damesmodemarkt vorig jaar drastisch kromp.” 

Zodra Cotton Club 50 winkels heeft in Nederland, komt de modeformule in een ander vaarwater terecht. Van Zeelt: "Straks moeten we vanuit onze bestaande winkels en middelen groeien. Dat is veel moeilijker om stevig neer te zetten."

Met 7 lentes jong is Cotton Club qua leeftijd dan net startup-af, in de Nederlandse winkelstraat is de modeketen niet meer weg te denken. In dit interview - dat is verschenen in het 200ste magazine van RetailTrends - vertelt de algemeen directeur hoe het modelabel 'grote zus' Costes inhaalt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!