Het 200e magazine van RetailTrends is uit!

Het 200e magazine van RetailTrends is uit!

De februari-editie van het magazine van RetailTrends is extra bijzonder: het is de 200e uitgave. Die verschijnt ook nog eens in het jaar dat we ons 20-jarig jubileum vieren. 
Voor deze speciale editie zochten we Tom Heidman, onze allereerste interviewkandidaat, opnieuw op. Daarnaast reisde een deel van de redactie af naar New York om de nieuwste trends in de markt te signaleren. Een sneak preview. 
 

Interview Tom Heidman (o.a. C1000, Albert Heijn)

‘Bullshit, dat verhaal over graaiflatie’

“Retailen is continu de markt in de gaten houden, de markt inademen en de markt proeven”, zei Tom Heidman in de allereerste editie van RetailTrends, die in september 2004 verscheen. Die definitie van het retailvak klopt volgens de retailveteraan nog steeds. “Al realiseer ik me dondersgoed dat de dynamiek enorm is toegenomen.” 

Heidman gaat in op die dynamiek, de consolidatieslag, de spanning tussen retailers en fabrikanten en de noodzaak voor verduurzaming en een beter resultaat onder de streep. “Dat verhaal over graaiflatie bij supermarkten is gewoon bullshit, alsof retailers zulke enorme bedragen verdienen.”

 
Alle ogen op New York

RetailTrends was bij de 133e editie van NRF Retail’s Big Show, ’s werelds grootste retailevent. Toppers als Macy’s, Levi’s, McDonald’s en H&M ontmoetten elkaar in de stad die nooit slaapt om inzichten te delen over het vak waarin je altijd je ogen moet openhouden. 
 

Interview Nathalie van Zeelt (director Cotton Club)

‘In de retailmarkt geldt: de een zijn dood is de ander zijn brood’

Met 7 lentes jong is Cotton Club qua leeftijd dan net startup-af, in de Nederlandse winkelstraat is de modeketen niet meer weg te denken. Met bijna 40 winkels is het merk net zo wijdverspreid over Nederland als grote zus Costes. Ook qua winst doet Cotton Club niet onder voor haar zusterformule. Director Nathalie van Zeelt vertelt hoe ze het merk uit de veilige haven van The Sting navigeert. “Ik had nooit verwacht dat we al zo snel op eigen benen zouden staan.”
 

Happy halal met Kadir’s 

Als halaletende Brabander kon Kadir Ahmed zelf nooit genieten van de provinciale delicatesse. Het bracht hem op een idee: halalworstenbrood voor iedereen. Inmiddels verkoopt hij met Kadir’s meer halalsnacks. Zijn pizza’s en bapao’s liggen in meer dan 1.000 supermarkten en daar stoppen zijn ambities niet.


Verder onder andere in de februari-editie van RetailTrends:

- 8 voorbeelden waarom de New Yorkse wijk Williamsburg het epicenter of coolness is
- Met de opening van 5 winkels in een jaar tijd geeft koffiemerk Wakuli gas op zijn fysieke retailstrategie
- Columnist Geert-Jan Smits ziet kansen in recommerce: "Focus op nieuwverkoop is hopeloos ouderwets."

De 200e editie van RetailTrends ligt deze week op de mat bij RetailTrends-members en is hier al digitaal te lezen voor members. Ook member worden? Klik hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!