Daily Paper blijft in Nederlandse handen 

Daily Paper blijft in Nederlandse handen 

Het mogelijke verkoopscenario van Daily Paper, dat in een recente documentaireserie over het merk voorbijkwam, is van tafel. Dat vertelt Daily Paper-ontwerper Abderrahmane Trabsini aan het FD.

“We waren niet onder de indruk van het aanbod", aldus Trabsini. Daarmee is het mogelijke verkoopscenario dat werd geschetst in de serie 'Against All Odds' van de baan. 

Het Amsterdamse streetwearmerk wil verder bouwen aan het internationale succes, zodat ze 'weer gesprekken kunnen voeren'. Engeland toont een snelle groei, terwijl de New Yorkse winkel nog niet winstgevend is. Toch vindt Trabsini niet dat ze de American Dream hebben onderschat. Het bedrijf wist dat het niet makkelijk zou zijn. “Laat ik het zo zeggen: als je het vanuit een businesskant bekijkt waren we allang gestopt, maar we kijken vanuit een visie. Als je altijd voor geld kiest, krijg je een saai merk.”

De Nederlandse markt blijft voor het merk een stevige basis, maar de groei stagneert. Niet gek na 12 jaar, aldus Trabsini. Daily Paper zag zijn omzet in 2022 dalen. De jaarwinst viel lager uit door hogere personeelskosten. Het Amsterdamse streetwearmerk hield onderaan de streep 7 ton over tegen 1,8 miljoen in 2021. 

“Daily Paper moet sterker zijn dan de doelgroep”, zei ceo Rodney Lam eerder tegen RetailTrends. Lees hier hoe het merk zijn doelgroep van het eerste uur verbonden wil houden. Nog geen member? Kijk hier voor de opties.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!