RetailTrends november: What’s Next in Retail Tech, Hunkemöller en Gassan

RetailTrends november: What’s Next in Retail Tech, Hunkemöller en Gassan

Het novembernummer van RetailTrends is uit en dat staat bol van de laatste ontwikkelingen binnen retailtechnologie. Een sneakpreview. 


Cto Gordon Smit: ‘Over 5 jaar herken je Hunkemöller niet meer’

Van een highstreet retailer naar een merk dat actief is met ruim 800 winkels, een eigen webshop en platforms. Lingerieketen Hunkemöller heeft een transformatie ondergaan, waarbij technologie een grote rol speelt. Cto Gordon Smit neemt ons mee in dat proces. “Onze klantbeleving gaat er heel anders uitzien.” 


Hoe AI-assistenten straks de klantreis leiden

Binnen enkele jaren zijn persoonlijke AI-assistenten een vast onderdeel van ons leven, voorspellen techvisionairs. Retailers moeten zich voorbereiden op die toekomst en hun merk op nieuwe manieren verbinden met consumenten, stelt futurist Kate Ancketill. 


Alleen als techtailer kan Picnic financiële potjes blijven breken

Picnic maakt een miljoenenverlies, jaar op jaar. De belofte: wij breken met technologie een potentieel enorme markt open. Daar zijn voetnoten bij te plaatsen. Een analyse van 9 jaar Picnic. 


Zo houd je de supplychain in de greep (en niet andersom)

De supplychain is kwetsbaar, weten we sinds covid, de Suez-blokkade en oorlogen. Met techtools en automatisering voeren Omoda, Wegter Brands en Zalando hun controle over de keten op.


David Bijlsma, Gassan: ‘Als iemand hier binnenloopt hoeven we niet per se te scoren’

Al 40 jaar werken ze intensief samen, Gassan en Rolex. Onlangs beklonken ze die samenwerking met een vernieuwde Rolex Boutique. David Bijlsma, chief commercial officer van Gassan: “We mogen dan calvinistisch zijn, Nederlanders houden stiekem van luxe.”

 

Verder o.a. in het novembernummer:
- Geert-Jan Smits: “Wie digital twins inzet scoort het best.”
- Een koelkast die zelf nieuwe melk bestelt? De technologie is er. Nu de consument nog.
- Blurring is meer dan bubbles & bites, laten Fendi en Zara zien. 
- Soufiane Mourabit: “Genoeg mensen zeiden dat het niks zou worden met Madaq.”


De novembereditie van RetailTrends valt deze week op de mat bij RetailTrends-members en is vanaf vandaag digitaal te lezen op RetailTrends.nl. Ook member worden? Klik hier. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!