Wat heeft Alibaba in een museum te zoeken?

Wat heeft Alibaba in een museum te zoeken?

De laatste jaren lijkt het onderscheid tussen een museum en winkel te vervagen, lazen we onlangs al op RetailTrends. Retailers openen een eigen museum, al dan niet in combinatie met een verkooppunt, kiezen voor een museum meets store-ontwerp of vinden een andere creatieve manier om het museumgevoel naar hun winkel te brengen. Toch lijken Alibaba en het British Museum op het eerste gezicht een opmerkelijke combinatie. De Chinese e-commercereus en het Londense museumicoon werken echter al sinds 2016 samen, een partnership die onlangs werd uitgebreid. Behalve op verkoopgebied, ondersteunen beide partijen elkaar nu ook in marketing en productlicenties. In deze video maken Alibaba en British Museum duidelijk hoe ze elkaar versterken.

De laatste jaren lijkt het onderscheid tussen een museum en winkel te vervagen, lazen we onlangs al op RetailTrends. Retailers openen een eigen museum, al dan niet in combinatie met een verkooppunt, kiezen voor een museum meets store-ontwerp of vinden een andere creatieve manier om het museumgevoel naar hun winkel te brengen. Toch lijken Alibaba en het British Museum op het eerste gezicht een opmerkelijke combinatie. De Chinese e-commercereus en het Londense museumicoon werken echter al sinds 2016 samen, een partnership die onlangs werd uitgebreid. Behalve op verkoopgebied, ondersteunen beide partijen elkaar nu ook in marketing en productlicenties. In deze video maken Alibaba en British Museum duidelijk hoe ze elkaar versterken.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!