Nieuwe website moet extra omzet genereren voor meubelhandel


In september 2005 gaat de nieuwe website www.meubelmarktplein.nl van start. Deze site is een initiatief van ondernemer Hans Kennis, directeur van meubelgroothandel Stark International in Beusichem. Kennis meent dat internet een belangrijke rol kan spelen in het weer vlot trekken van de meubelmarkt. De nieuwe site moet detaillisten en consumenten bij elkaar brengen en extra verkoop gaan genereren. Op de site komen toonkamermodellen te staan die aan het einde van hun `winkeltijd` zijn gekomen. Detaillisten kunnen voor verschillende periodes ruimte huren op de site om hun meubels aan te bieden. De ambitie is dat de website uitgroeit tot de meeste vooraanstaande site op meubelgebied. `Om dat te bereiken is het belangrijk dat consumenten met grote regelmaat naar de site terugkeren. Aantrekkelijke fotografie is daarvoor uiterst belangrijk. Bezoekers worden op die manier geprikkeld om met de site aan de slag te gaan. Een andere stimulans om de site te bezoeken is het aantrekkelijke prijsbeleid. Iemand in bijvoorbeeld Groningen dient door aanbod en prijs zo te worden gemotiveerd dat hij in zijn vrije tijd naar, zeg, 1 winkelier in Amsterdam rijdt omdat deze de interessantste aanbieding heeft`, aldus Kennis. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!