Snap Fashion bouwt beeldherkenningstool uit

De Britse start-up Snap Fashion heeft zijn afbeeldingsherkenningstechnologie nu ook beschikbaar gemaakt voor herenkleding. De Snap Fashion-app, waarmee consumenten door kledingstukken en stijlen kunnen bladeren is sinds afgelopen jaar beschikbaar, maar richtte zich voorheen alleen op vrouwen.

In de app kunnen gebruikers afbeeldingen uploaden. Vervolgens gaat de app op zoek naar de kledingstukken die te zien zijn in de afbeelding. Vervolgens krijgen consumenten te zien waar zij de getoonde artikelen kunnen bestellen. Snap Fashion maakt hierbij gebruik van computer vision technology. Deze techniek vergelijkt de getoonde kledingstukken met die in de database van de app. Dit gebeurt op basis van de kleuren, textuur en vorm van de kleding.

“Uit onderzoek blijkt dat mannen met name kijken naar wat andere mannen dragen”, aldus oprichtster Jenny Griffiths. “Daarom hebben we in het herengedeelte van de app het kopje ‘trending’ een opvallende plek gegeven.” Onder trending vinden gebruikers van de app de populairste outfits en kledingstukken die op dat moment in de app beschikbaar zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!