​Alibaba experimenteert met rijdende paskamer

Alibaba laat Chinese consumenten in een truck kleding passen en houden. De e-commercegigant wil hiermee zijn marktplaats Taobao onder de aandacht brengen, meldt South China Morning Post.

Alibaba heeft voor de pilot de handen ineen geslagen met Uber, dat de trucks levert. Shoppers kunnen de voertuigen via de Uber-app oproepen. De trucks zijn circa dertig vierkante meter groot en rijden in het weekend rond in drie grote steden. Naast kleding is er ruimte voor paskamers en is er een modeontwerper aanwezig.

De marktplaats lag lange tijd onder vuur van shoppers vanwege de kwaliteit van de verkochte kleding en het grote aantal namaakgoederen. “Taobao besluit na evaluatie van de reacties van klanten of dit programma op grotere schaal wordt uitgerold”, aldus een woordvoerder.

Branchegenoot Amazon kondigde afgelopen zomer een vergelijkbaar initiatief aan. In de Treasure Truck moeten shoppers dagaanbiedingen kunnen aanschaffen. De truck zou sinds juni moeten rondrijden in Seatlle. Om onbekende redenen is deze service echter uitgesteld.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends