Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op BBC, Forbes, International Business Times, The Telegraph en Bloomberg.
Heel erg sorry
Een riddertitel inleveren, het gebeurt zelden. Sir Philip Green heeft het echter zo bont gemaakt met warenhuisketen BHS, dat het Britse parlement heeft besloten dat hij zijn eretitel niet verdient. Hij verkocht de Britse evenknie van V&D aan een zakenman, die erom bekendstaat bedrijven failliet te laten gaan. Green is nu ‘sad en very sorry’.
Lees verder bij de BBC: http://bbc.in/2ezMuir.
Pokémon No
Herinneren we ons de hype nog? Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat half Nederland de straten onveilig maakte in de jacht op Pokémon. Winkeliers knepen al voorzichtig in hun handen, want zoveel voorbijgangers hadden ze in jaren niet meer gezien. Maar hebben ze er ook daadwerkelijk profijt van gehad?
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2eO1nlZ.
Luxe autoretailer
Wie aan Tesla denkt, denkt misschien niet direct aan ‘retail’. Maar het automerk heeft wel degelijk de trekjes van een luxe retailer. Van online winkels tot filialen in winkelcentra: Tesla omarmt het retailkanaal.
Lees verder bij International Business Times: http://bit.ly/2dFBCSd.
Big gap
De Amerikaanse retailer Gap heeft er weleens beter voor gestaan. Na vele winkelsluitingen in eigen land doet het bedrijf nu alle vestigingen van Banana Republic in het Verenigd Koninkrijk dicht. Waar ging het fout?
Lees verder bij The Telegraph: http://bit.ly/2ecNjAH.
Ervaring rijker
Retail draait niet meer om het verkopen van producten, maar van ervaringen. Consumenten – vooral millennials – kopen niet zomaar spullen meer; ze willen betrokkenheid voelen. Van Pirch tot aan Warby Parker en Story: er zijn genoeg voorbeelden te vinden van bedrijven die het nieuwe retailen omarmen.
Lees verder bij Bloomberg: http://bloom.bg/2eYbuDY.
Reacties 0