Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Harvard Business Review, Bloomberg, The Guardian, Forbes en Fortune.
Klantloyaliteit is overrated
Marketeers spenderen veel tijd – en geld – aan het verblijden van consumenten met steeds aantrekkelijkere producten. Maar klanten doen hun meeste aankopen bijna automatisch: wat is bekend en makkelijk aan te schaffen?
Lees verder bij Harvard Business Review: http://bit.ly/2iJ9GjA.
Europe’s Next Top Model
De groei van Zalando heeft er bij veel traditionele retailers flink ingehakt. De Duitse modeverkoper maakt de dienst uit op het internet, maar wordt nu misschien zelf onder de voet gelopen. Amazon ligt namelijk op de loer.
Lees verder bij Bloomberg: http://bloom.bg/2hXypBr.
Uitbetalen
Flying Tiger is niet alleen in ons land een doorslaand succes. Na de opening van de eerste winkel in Groot-Brittannië in 2005, volgden er nog zo’n negentig. Ongeveer de helft werd geopend door Emma en Philip Bier, die het nu tijd vinden om dag te zeggen. Voor ‘meerdere miljoenen’ nemen ze afstand van hun aandeel in Tiger Retail Limited.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2ijl2aW.
Vijf voorspellingen
Begin januari leent zich bij uitstek om je verwachtingen voor de rest van het jaar op een rij te zetten. Maar wat zijn de trends die we in de gehele retail kunnen verwachten? Analist Nikki Baird praat je bij over 2017.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2iPOj0p.
Nog meer voorspellingen
Het jaar is slecht begonnen voor traditionele warenhuizen als Macy’s, Kohl’s en Sears. Honderden winkels gaan sluiten en dat is nog maar het begin, als we de voorspellingen van Fortune moeten geloven.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2iIVU0h.
Reacties 0