​Bloomon geeft klanten tips per sms

Bloomon gaat klanten een sms-berichtje sturen wanneer zij het water in de vaas moeten verversen. Het is één van de nieuwe diensten van de bloemenbezorgdienst, die onlangs ruim twintig miljoen euro aan groeigeld heeft opgehaald.

De kapitaalinjectie wordt volgens Hurenkamp onder meer in het IT-platform gestoken. Klanten krijgen meer mogelijkheden om de bezorging te plannen. Ook krijgen ze extra tips bij de verzorging. Een mobiele app is ‘de volgende logische stap’, zegt hij tegenover RTL Z. Wanneer die beschikbaar komt, kan hij nog niet zeggen.

Bloomon wil niet alleen het gemak voor gebruikers, maar ook voor kwekers verder verbeteren. Zijn platform wordt volgens Hurenkamp ‘ook aan de achterkant gedigitaliseerd, zodat de kwekers de bloemen gemakkelijker bij ons krijgen’. Bloomen werkt inmiddels samen met zo’n vierhonderd kwekers.

Bloomon is momenteel in vijf landen actief en heeft de ambitie om een wereldwijd bloemenmerk te worden. Lees op RetailWatching meer over de groei van de voormalige RetailRookie.

RetailTrends