Omoda start volgende maand in twee winkels een pilot met robots. Die moeten klanten op verschillende manieren helpen tijdens het winkelen, vertelt marketing- en e-commercemanager Gertie Bin op RetailWatching.
In het ene geval kunnen klanten via de robot met een klantenservicemedewerker praten, legt Bin uit. “Bijvoorbeeld als alle medewerkers in de winkel hun handen al vol hebben.” In de andere vestiging is de robot de schakel tussen de winkel en het magazijn, een verdieping lager. “Daar kunnen klanten via de robot vragen of een bepaalde maat of schoen nog beschikbaar is in het magazijn, en naar boven gebracht kan worden.”
Omoda doet verschillende experimenten met innovaties om het aankoopproces voor klanten leuker en makkelijker te maken. Zo werd vorig jaar een test gedaan met de voetscanapp 3Daboutme. Klanten kunnen daarmee zelf hun voet scannen, en zo in een keer de juiste maat online bestellen. Daarmee is Omoda nu weer even gestopt, vertelt Bin. “Het bleek voor klanten nog te lastig om te gebruiken.” De schoenenketen kijkt naar manieren om die optie op een andere manier aan te bieden.
Op RetailWatching gaat Gertie Bin dieper in op Omoda’s focus op innovatie en personalisatie, de speerpunten voor dit jaar.
Reacties 0