​Retailers bundelen krachten voor techcentrum

​Retailers bundelen krachten voor techcentrum

De Amerikaanse Retail Industry Leaders Association (RILA) lanceert een innovatiecentrum om retailers te helpen met technologische ontwikkelingen. Bestuursleden van onder meer Best Buy, Foot Locker, Lowe’s en Target worden daarbij betrokken.

Het zogeheten (R)Tech Center for Innovation moet de impact van technieken als kunstmatige intelligentie en virtual reality op de retail onderzoeken. Ook moet het retailers helpen met innovatie in hun bedrijfsvoering. RILA werkt hiervoor samen met organisatieadviesbureau Accenture.

Het innovatiecentrum richt zich onder meer op het doen van onderzoek en het analyseren van trends. Ook worden retailers in contact gebracht met innovatieve technologieën en bedrijven en worden zij geholpen een ‘cultuur van innovatie en creativiteit’ in hun bedrijf te brengen.

RILA en Accenture hebben tegelijkertijd met de lancering van het techcenter een rapport gepresenteerd. In ‘The Emergence of (R)Tech: A Blueprint for the Confluence of Retail and Technology' wordt omschreven hoe technologie de sector beïnvloedt en welke uitdagingen en kansen dat oplevert. Ook staan er stappen in beschreven hoe retailers hun voordeel kunnen doen met de technologische ontwikkelingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!